Thursday, September 13, 2012

Selamat Sejahtera ke atas semua.

1st try....

Assalamualaikum utk semua,yang bermaksud sejahteralah ke atas kamu. Ini merupakan pertama kalinya aku menulis blog.Jadi kiranya di sini aku baru saja berjinak-jinak di dalam dunia seorang blogger. Yup,mungkin  di awal penulisan aku ini mungkin tidak dapat menarik perhatian pembaca-pembaca ataupun bloggersss yg lain. Sedangkan aku nak sign up blog pun aku ada problem..hehehe.biasalah,saya budak baru belajar,kalau salah tolong tunjukkan. (skema nya ayat budak baru ni). Jadi mcm biasa,aku perkenalkan diri aku dulu ya. Al-kisah nama aku ini diberi oleh arwah datuk aku. At first, nama diberi hanyalah Ahmad. Tapi mak bpk aku tengok pendek semacam jer nama,jadi diorang tambah lah Shah kat belakang. Korang pandai2 lah gabungkan yer..Tujuan aku create blog ini,sebab aku rasa sejak akhir-akhir ini rajin pulak aku nak menulis. Bermacam-macam idea klua dari kepala otak aku yg sebesar dua buku lima tangan aku ni. Daripada aku sekadar meluahkan idea-idea aku di FB,aku terpikir utk membuat blog supaya aku sendiri dapat baca di hari muka kelak. Lagipun,aku rasa menulis ni dapat improve aku punya writting skill.So rasanya tak rugi pun kalau nak menulis kat sini asalkan apa yg ditulis tu berfaedah dan berinformasi. Aku budak Kuching, Sarawak di mana tempat yang mungkin ada sesetengah pihak masih mengatakan orang Sarawak dudok atas pokok.hehehe.Isu itu akan aku kupaskan lebih lanjut dalam penulisan aku yg akan datang. Chop..chop..jadi,disebabkan aku masih baru lagi dan masih banyak yg perlu dibelajar cara-cara utk membuat blog yg menarik dan seronok utk dibaca,aku harap para otai-otai bloggersss ini dapat beri tunjuk ajar kpd budak freshie mcm aku ni. Semoga apa yg dikongsikan dapat memberi manfaat kepada aku supaya aku dapat ajar org lain pulak utk join jadi blogger ni. Kira dapat show skill skit lah kat org baru nanti..acah jerrr..tak baik utk menunjuk-nunjuk diri pandai. Tetapi jika niat ikhlas tak per kan...Apa-apapun, hiasi diri dengan senyuman di wajah kerana ia hanya memerlukan pergerakan 17otot di muka anda berbanding 43 otot muka utk mengerutkan dahi anda. Senyum itu adalah sedekah. Walau apapun yg dilalui seharian,itu tidak bermakna kita tidak dapat mengukir senyuman di wajah yg sudah cukup manis itu. Sekian utk Suara Pena kali ini. MAKSEH....

No comments:

Post a Comment